dijous, 19 d’abril del 2007

Jo hi era al Camp Nou

Barça 5-Getafe 2

He estat un dels 50.000 afortunats que ha vist el golàs de Messi en directe. La jugada ens ha deixat de pasta de boniato. Alguns socis s'han posat les mans al cap; d'altres, com jo, hem tret el mocador de la butxaca per agitar-lo amb eufòria. El golàs ha estat tan vibrant, tan elèctric, que ens hem quedat en estat de xoc durant uns quants minuts. Aquesta tarda, quan preparava les coses per assistir a l'Estadi (l'entrepà, la bufanda, el walkman) sentia una mica de mandra. La Copa del Rei no és la Champions. I el Getafe no és el Chelsea. Però el partit d'avui era important. I no es podia fallar.

Ara, a la una de la matinada, em sento un privilegiat. "Jo hi era, al Camp Nou, quan Messi va fer de Maradona i va ficar un dels millors gols de la història del futbol", li explicaré a la meva neboda, que acaba de fer 5 anys, quan sigui més gran.

El Barça somiat:
Per qué no hem jugat la Champions o contra el Madrid com avui? Aquesta és la pregunta que ens fèiem molts aficionats. El Barça d'aquesta nit és el Barça dels millors temps: agressiu, sacrificat, efectiu. Benvingut Barça-campió, t'estàvem esperant.

Quina revetlla ens espera:
Ja tenim peu i mig a la final de la Copa, que per cert es jugarà el 23 de juny, revetlla de Sant Joan. Molts catalans no estarem a casa per menjar coca i tirar petards. Si tot va bé... estarem amb el Barça, possiblement a Madrid o València. I m'agradaria que el finalista fos el Sevilla. Jugant com avui, la victòria serà nostra.

Lamentable Schuster:
¿Han escoltat les declaracions de Schuster sobre el gol de Messi? Han estat lamentables. Algú va comentar que aquest senyor podia ser entrenador del Barça en el futur. Per mi, que se'n vagi al Madrid, a practicar aquest joc de "patacada i falta" que tant li agrada.

"Sí, sí, si. Hem guanyat a París" a Granollers i Mataró:
Alguns internautes em pregunten si signaré llibres per Sant Jordi. És clar que sí. Dissabte em trobareu a la principal llibreria de Mataró (migdia) i de Granollers (tarda). Dilluns, dia de Sant Jordi, aniré a centres comercials (Corte Inglés i FNAC) i llibreries de Barcelona. Gràcies a tots pel vostre suport i ànims. Em sento molt orgullós d'haver escrit aquest llibre que cada dia és menys meu i més vostre.

L'opinió de la meva dona:
No sé si Rijkaard va llegir el meu comentari de diumenge, però amb Gudjohnsen l'equip ha recuperat l'espurna. Guddy és un revulsiu molt necessari. I molt sacrificat perquè les estrelles com Messi puguin brillar. Jo no l'hagués canviat a la segona part. També vull felicitar Messi i Xavi. Però compte amb la defensa: no ens poden marcar dos gols en dos minuts. Barça, no afluixis, que avui m'he fet il.lusions.