dilluns, 6 d’abril del 2009

Una nit increïble - Boig per tu

Estic en un núvol. És el núvol de Wembley, París, Basilea, el 5-0 al Madrid i de les grans nits culés. Encara que demà esclati una guerra nuclear o em caigui el cabell i la dentadura mai no oblidaré l'orgasme futbolístic d'ahir. Quan va finalitzar el partit no volia abandonar el Camp Nou. De fet no em vaig moure del meu seient fins que un empleat del club em va avisar amablement que estaven a punt de tancar els llums i les portes de sortida. No m'hagués importat quedar-me a dormir a la tercera graderia.

Cinc coses que volia comentar:
- Uns quants valents vam cantar el nou himne ("Barça, estic boig per el teu"). És una cançó estupenda, però necessita una mica de temps. Després va sonar l'himne oficial i l'himne de la Champions. Va ser una nit de "himnitis" aguda.

-El Camp Nou respirava aquest ambient de tensió que tant m'agrada. El club va repartir milers de petites banderes catalanes que van donar color a la graderia. També van tornar a la gespa els famosos ninots inflables. Són una mica cursis, però transmeten bones sensacions. I donen sort.

- Aquest Barça trenca els tòpics. Qui deia que era millor jugar el segon partit a casa? El factor camp... a fer punyetes. Un altre tòpic que va quedar destrossat: que era un partit de 180 minuts. El Barça va demostrar que era un partit de... 45 minuts!

-Podem guanyar 2-0 o 7-0, però el millor d'aquest Barça és el seu esperit. Els jugadors pressionen, corren i lluiten fins a l'últim minut. Quina marca de cereals els dóna Guardiola?

-Entenc al míster i al president, però jo no vull ser prudent (almenys fins que comenci el Barça-Recreatiu). He penjat la bandera del Barça al balcó. Aquesta tarda sortiré a passejar amb una samarreta del Barça. I, per descomptat, ja he comprat una mona (el pastís típic de Catalunya del dilluns de pasqua) amb plomes blaugranes i una figureta de xocolata de Messi.

___________________________________________

BOIG PER TU (la crònica prèvia al partit)


Atenció a la notícia. Pocs minuts abans del Barça-Bayern, els aficionats cantarem un nou himne. De fet no és nou. Es tracta de la versió culé de "Boig per tu", la preciosa cançó d'amor del grup català Sau. El club pretén que sigui el nostre "You'll never walk alone". La idea em sembla sensacional. Tot el que sigui excitar positivament els ànims del soci es mereix un aplaudiment (¿per quan la graderia jove?). La lletra apareixerà en el marcador i el Camp Nou ha de convertir-se en un gran karaoke. Segur que desafinarem, perquè no és una cançó fàcil d'interpretar. Però cal intentar-ho.

El millor que podem fer és començar a practicar. La tornada diu així: "Sé molt bé que des d'aquest lloc jo no puc fer cap gol per tu. Però en cada jugada hi veig reflectida la teva llum. T'animaré. Feliç i acabat. Boig per tu".

Només una reflexió. Entre el nou himne, la musiqueta de la Champions i el nostre himne oficial que lògicament també sonarà... el dimecres podem patir una sobredosi musical. Espero que Manel Vic, el speaker, no canti l'alineació a ritme de hip-hop.