dimecres, 2 de maig del 2007

Entre Tenerife i el 0-4

Els diaris de la capital reclamen venjança. Les dues Lligues de Tenerife encara fan mal. I com que saben que els culés som patidors de mena pronostiquen una històrica remuntada del Madrid a l'última jornada. D'entrada, m'encanta que encara se'n recordin de les Lligues de Tenerife. Allò va ser molt gran, memorable, apoteòsic. El Madrid tindrà més Copes d'Europa que nosaltres, pero a nosaltres sempre ens quedarà Tenerife. Por, jo? Mai!

Ahir vam guanyar 0-4 en un partit de costellada. Qui deia que no sabem guanyar en camp contrari? I el partit va servir per visualitzar la davantera titular de la temporada 2010-2011, 2011-2012, etc...: Messi, Giovani i Bojan. Són tres reis mags de la tècnica. Tres cracks. Amb ells, el Barça serà una màquina. També és veritat que ens farà falta un jugador més alt i amb més cos. Ja el fitxarem.

Sant Jordi culé:
El meu Sant Jordi va ser meravellós (espero que el vostre també). Vaig signar exemplars de la meva novel.la "Sí, sí, sí. Hem guanyat a París" a sis llibreries de Barcelona. L'ambient era sensacionall. Em vaig emocionar amb els comentaris de molts barcelonistes que m'explicaven les seves vivències de la final. Aviat farà un any, però ningú no oblida aquella data màgica.

Vaig viure sucoses situacions i anècdotes. Em vaig retrobar amb passatgers de l'autocar que em va portar a París (el número 6). L'escriptor Francisco González Ledesma (que ara escriu amb el nom d'Enrique Moriel), aficionat de l'Espanyol, em va abraçar en un estand (visca l'esportivitat). Un altre excel.lent escriptor, Guillem Sala Lorda, em va confessar que es va quedar sense entrades després de passar dos dies a la cua del RACC. Molts escriptors, aliens al món del futbol, es van interessar per la novel.la i el Barça. Em va passar amb Valérie Tasso, especialitzada en temes sexuals, i amb Moussa Ag Assarid, que triomfa amb un llibre espiritual, "En el desierto no hay atascos".

També van aguntar el meu "rotllo" sobre la final de París, la italiana Elisabetta Gnone, prestigiosa autora infantil, i dues famoses cuineres que han escrit best-sellers de cuina, Ada Parellada i Assumpta Miralpeix. Altres autors coneguts amb els que vaig compartir emocions de Sant Jordi van ser Xavier Guix, Josep Pernau, Pere Rovira i Martin Piñol. Tot i que el moment culminant va ser la salutació de José Saramago a la Rambla Catalunya. Em vaig quedar tan paralitzat, que ni li vaig regalar el llibre. Quin desastre.