dijous, 8 d’abril del 2010

Preparant el Madrid-Barça

Els preparatius d'un Madrid-Barça són tan excitants com el propi partit. Els amics ens truquem amb una única pregunta: "On el veurem?". El Josep proposa la masia de la seva xicota, a La Floresta. El meu germà ofereix el seu menjador i la seva tele panoràmica (com la del cinema Urgell). Una altra candidatura: la casa de l'Oscar i la Núria. Jo també estic disposat a deixar el meu menjador (però, per desgràcia, la meva tele és molt petita). En aquests moments (tarda del dijous) l'escenari que té més possibilitats és... la casa del meu cosí. I per una raó molt elemental: l'històric Madrid-Barça de l'any passat el vam viure allà.

El record del 2-6:
El sobreàtic del meu cosí a la Via Augusta de Barcelona ja forma part del meu univers culé. En aquest majestuós apartament vam vibrar com mai amb les sis castanyes que li vam endinyar al Milionaris de Madrid. Cada vegada que el Barça marcava un gol sortíem a la terrassa com autèntics hooligans. Crec que la meva petita neboda (present a la convocatòria) es va convertir definitivament al barcelonisme aquella nit. La nena va al.lucinar amb l'esclat de joia del seu pare i del seu oncle.

El meu cosí m'acaba de trucar:
La gran trobada del dissabte està agafant forma. El meu cosí m'acaba de trucar. Està tan excitat com jo: "La convocatòria serà a les 8,30. Et sembla bé? Primer sopem, i després veiem el partit. Que cadascú porti un plat de menjar. Amanida, truita, bocates. Jo m'encarrego de les cerveses. Creus que tindrem prou amb 20 Xibeques?".

Més humils que mai:
Els records del 2-6 són fabulosos, però el partit del dissabte serà una altra història. El Madrid necessita guanyar sí o sí. Ja han perdut la Copa del Rei i la Champions, i si no guanyen la Lliga pot esclatar la tercera guerra mundial a la casablanca. Però també és veritat que el Barça de Guardiola és capaç de tot. I mai no falla en els partits grans. Fa un any, els merengues parlaven de "cagómetro" i "canguelo". I després els hi vam ficar sis. Amb humilitat i talent tot és possible. Visca el Barça.

Última hora:
Els meus amics Xavi i Sammy han aconseguit dues entrades a través de les seves empreses i estaran al Bernabéu aquest dissabte. Impressionant. I el Xavi m'ha promès... una crònica en exclusiva! Oé, oé, oé.

Una a-barça-da